Kokosowy pudding chia z musem z mango

Nie macie pomysłu na pyszne i zdrowe śniadanko? Kanapki i owsianka są już wystarczająco oklepane? Specjalnie dla Was nowy, zdrowy przepis (bo przecież trzeba dbać o sylwetkę przed latem 😉 ) – pudding chia.

Nasiona chia (szałwia hiszpańska) dostarczają ogromną ilość składników odżywczych, przy czym mają mało kalorii, zawierają dużo błonnika i białka, pomagają w odchudzaniu, zwiększają uczucie sytości, spowalniają wchłanianie pokarmu oraz są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3. Ich włościwości można naprawdę długo wymieniać! Plusem jest także łatwość ich przygotowania. 😉
Wystarczy wymieszać nasiona z ulubionym mlekiem i odstawić do lodówki do napęcznienia. Podawać z sezonowymi owocami.

chia-09153

Składniki (na 2 porcje):

  • puszka mleka kokosowego (400g)
  • 4 płaskie łyżki nasion chia
  • 1 duże mango
  • opcjonalnie miód

Do mleka dodać nasionka chia i energicznie wymieszać. Opcjonalnie dosłodzić miodem. Odstawić na 2-3 godziny lub najlepiej całą noc.

Mango obrać i gotować z odrobiną wody, aż owoc zmięknie. Jeśli mango jest dojrzałe, możemy pominąć gotowanie. Dokładnie zmiksować na mus.

Podawać w wysokich szklankach. Udekorować owocami (borówkami, truskawkami itp.).

Smacznego! 😉

chia-09175

chia-09155 chia-09173

Wiosenne słodkości!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *